Dziś jest 25 czerwca 2015 (176 dzień roku), za tydzień minie dokładnie połowa roku kalendarzowego. Jeśli zechcesz właśnie dziś, jutro lub „w połowinki roku” urządzić sylwestra i wyznaczyć swoje cele, zrobisz najlepszy krok ku wewnętrznemu szczęściu.

Dziennik marzeń_kasiaŻeby ułatwić, uskutecznić i uprościć drogę do celu, proponuję pewne ćwiczenie.

  • Kup najpiękniejszy zeszyt, podpisz go.
  • Wybierz motto, które możesz umieścić na drugiej, ostatniej czy środkowej stronie. Moje ulubione to:

„Rozum boi się klęski, podczas gdy intuicja kocha wyzwania”

„Aby żyć życiem jakiego pragniesz, musisz wiedzieć czego chcesz”

„Old ways won’t open new doors”

„Before you judge me, make sure you are perfect”

„Jeśli ktoś mówi, że ci się nie uda –

wstań, odwróć się i powiedz: ‘no to kur** patrz!’”

I oczywiście każde Twoje będzie odpowiednie. Wracaj do tych słów zawsze, gdy ogarną Cię wątpliwości, żeby przypomnieć sobie pierwotną energię do działania.

  • Na kolejnej stronie napisz swój cel, wielki, życiowy stanowiący najwyższą wartość i sedno Twojej osoby.
  • Na następnej, zapisz meta cele, które się z Nim wiążą. Prawdopodobnie będą to cele dotyczące różnych sfer życia, być może kroki, plan działania.
  • Każdą kolejną stronę przeznacz na jedno z poniższych pytań, na które staraj się sukcesywnie odpowiadać:

 

Jaki jest mój cel? Jak chcę żeby wyglądało moje życie, ja, mój stosunek do świata?

 

Dlaczego do tej pory tego nie zrobiłam?

 

Co zobaczyłby w mojej obecnej sytuacji, kompletnie obcy obserwator, gdyby na chwilę zamienił się ze mną miejscami? (obserwator zobaczy fakty, nie ma Twoich lęków, przekonań, ograniczeń)

 

Jakie są straty i korzyści tkwienia w obecnej sytuacji?

 

Jakie są straty i korzyści ze zmiany?

 

Co muszę zmienić, żeby osiągnąć cel?

 

Co z tego będzie pierwszym krokiem?

 

Kiedy go zrobię?

 

Jak widzę dalszą drogę, działanie? (podział na etapy, plan działania na najbliższy rok)

 

  • W trakcie pracy nad sobą obserwuj siebie, swoje emocje, uczucia, pojawiające się wątpliwości i ich źródło. Od końca możesz zrobić notatnik ze swoimi przemyśleniami i podziałem na sekcje:

 

Co we mnie mi pomaga? (zachowania, umiejętności, zasady, wartości)

 

Co mi przeszkadza i wymaga udoskonalenia? (ograniczające przekonania, lęki, snucie czarnych scenariuszy, przejmowanie się opinią innych, wpływ innych)

 

Ten podział nie służy uwidacznianiu wad i zalet, ponieważ nie ma czegoś takiego (kto miałby oceniać? Jest jakiś kanon? Co byłoby odniesieniem?). Są cechy charakteru, zachowania, podświadomość które mogą stawiać przeszkody, ale skoro wychodzą od Ciebie to i Ty masz nad nimi kontrolę. Ćwiczenie służy jedynie zobrazowaniu pewnych zjawisk na drodze do zmiany.

 

  • Tylną okładkę przeznacz na certyfikat, na którym umieścisz swoje zdjęcie i napis:

„Jestem najlepszą wersją siebie”. UWAGA! Uprawnienia do niego masz od momentu, w którym zdecydujesz się na to ćwiczenie (a nie po jego skutecznym przejściu).

  • Wracaj do swoich notatek jak często potrzebujesz, a dla skutecznej pracy przynajmniej raz w tygodniu, żeby skreślać osiągnięte etapy, kroki i zastanawiać się stale co dalej.

 

Jedz (zdrowo), módl się (o szczęście) i kochaj (siebie i ludzi)!

note-791385_1280